marketing w sprzedazy

Marketing w sprzedaży – jak zadbać o klienta?

Jesteś przedsiębiorcą? Zastanawiasz się, jak usprawnić proces sprzedaży i zwiększyć przychody firmy? Chcesz utrzymać wysoki poziom obsługi klienta? Zadbaj o odpowiedni marketing. Pomoże w tym oprogramowanie CRM, dzięki któremu nie tylko zyskasz grono zadowolonych klientów, ale również zbudujesz pozytywny wizerunek firmy.

Wspólnym mianownikiem wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od branży w jakiej funkcjonują, są cele biznesowe. Ich realizacja nie będzie jednak możliwa bez podjęcia odpowiednich czynności takich, jak: określenie strategii, kultury organizacyjnej, opracowanie harmonogramu działań, delegacja obowiązków, zarządzanie zespołem, raportowanie. Ich realizacja wpływa na postrzeganie marki. Jak zaspokajać potrzeby klientów i jednocześnie wypracowywać zysk?

Audyt – podstawa dalszych działań

Pierwszym krokiem przy wdrożeniu zasad marketingu w procesie sprzedaży powinien być audyt firmy, czyli dokładna analiza stanu zastanego przedsiębiorstwa. Dokładne określenie celów i potrzeb firmy, a także sposobu funkcjonowania to podstawa. Inne będą potrzeby biur nieruchomości, inne firm z sektora finansowego czy branży e-commerce. Analiza przedwdrożeniowa umożliwi zaplanowanie perspektywicznych celów, których realizacja przyczyni się do optymalizacji procesu sprzedaży.

Zarządzanie relacjami z klientami

Jeden klient może mieć wiele potrzeb – naczelną zasadą marketingu jest dostosowanie oferty do jego preferencji. Wdrożenie systemu CRM umożliwia monitoring historii transakcji klienta, dzięki czemu żadna informacja na jego temat nie zostanie pominięta, co umożliwi opracowanie dedykowanej oferty. Ponadto dzięki oprogramowaniu wspierającemu proces  customer relationship management, będzie można ustalić indywidualny cykl powiadomień przypominających o konieczności kontaktu z kontrahentem. Również treść wiadomości można w łatwy sposób modyfikować i dopasować formę komunikacji do oczekiwań klienta.

Integracja z programami zewnętrznymi

Dobrze dobrany system CRM powinien wyróżniać się elastycznością, aby w pełni odpowiadał na potrzeby poszczególnych grup pracowników i co się z tym bezpośrednio wiąże, również klientów. Narzędzie można zintegrować z używanymi przez firmę systemami, co sprawi, że kluczowe dane będą przechowywane w jednym miejscu i odpowiednio zabezpieczone. Co istotne i warte podkreślenia, przy wyborze oprogramowania należy zwrócić szczególną uwagę na aplikacje i programy, z jakimi będzie można go zintegrować.

Personalizacja procesu sprzedaży

Jak w praktyce wykorzystać zasady marketingu w sprzedaży? Dopasowując interfejs i dając pracownikom możliwość dostosowania oprogramowania do potrzeb ich stanowiska. Inne potrzeby w zakresie wykorzystania systemu będą mieć handlowcy, nieco inne team leaderzy, managerowie i osoby zarządzające.  Możliwość dopasowania widoków do potrzeb pracowników znacznie usprawni pracę i ułatwi organizację.

Materiał opracowany we współpracy z https://esticrm.pl/.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *